tisdag 26 november 2013

Onsdagstema #189


Since 21April2010

Tanken med våra FOTOutmaningar är ju att förutom att lyfta fram våra foton även att surfa runt och kommentera hos varandra. Jag fick in en kommentar som berättade att det inte gick att kommentera hs alla. Har man inte blogger eller wpkonto kan det bli knepigt om inställningarna begränsar. Se nedan. Ordverifiering kan också begränsa besöken men om det dyker upp mycket spam kanske vara nödvändigt. Ett alternativ är ju att moderera kommentarerna.
Onsdages tema får bli TIPS. Fri tolkning!
Lycka till! Take care out there!
Hur ser dina inställningar ut?

Tack till alla som troget följer Onsdagstema och välkomna alla nya deltagare!




9 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar kommentarer och vill naturligtvis att alla skall kunna göra det. Däremot gillar jag inte ordverifiering. Tidigare kunde anonyma lämna en kommentar och då fick jag en massa oläsliga kommentarer, troligen från samma person.
Tack till dig som håller Onsdagstemat år efter år.

Monica sa...

Den undre har jag råkat på många ggr.
Var frustrerande i början men nu bryr jag mej inte, vill dom inte ha kommentarer So what
Ha en bra dag;-)

Kakan sa...

Ja det är svårt hur man ska göra med detta.
Jag har att jag ska godkänna alla kommentarer innan de syns.
Detta för att jag ska ha koll över vad alla skriver på min blogg...
Dock var det så att, utan att jag aktivt valt det, så låg dessutom ordverifiering som standard på min blogg när jag började blogga.
Jag fick inga kommentarer först och fattade inte riktigt varför.
Dock var det en som kommenterade att det var dubbla saker att göra hos mig om man skulle kommentera.
Glad är jag för det för när jag tog bort ordverifierningen fick jag fler kommentarer vilket jag tycker är kul.
Jag visste ju inte att det var så...
Ha en fortsatt bra kväll alla och tack för att du orkar hålla i den här utmaningen också.
Kram Kakan

B i r g i t t a sa...

Kakan din länk ovan i kommentaren fungerar inte. Jag tänkte besöka din blogg :)
Visst är det krångligt med alla inställningar i olika bloggar och det tar sin tid att bli riktigt bekant med sin blogg. Då kan det vara bra med ett litet tips ;)
Hoppas du får många besök framöver!

Tack vänner för er uppmuntran :)

Anneli - A'la Foto sa...

Så bra att du tar upp detta! Det behövs för jag tror inte alla har koll på sina egna inställningar!
Men det verkar också som att några har ändrat och tagit bort att vem som helst kan kommentera för jag tycker det är flera som det är omöjligt att kommentera på nuförtiden! En par som jag tror jag kunnat kommentera på förut! Men, å andra sidan vill de väl inte ha kommentarer då så då får man helt enkelt hoppa över dem!

Det trista är att jag har ett par som i princip alltid kommenterar på min blogg (vilket jag så klart är jätteglad för) men där jag inte kan kommentera tillbaka och jag känner mig otacksam! SÅ jag vill säga här: tack till er som kommenterar hos mig men har ni inte så jag kan kommentera tillbaka kommer jag inte ens besöka er för det är ingen idé!

Kakan sa...

Vet inte vad som hänt med länken till bloggen men hör kommer adressen.
nakak71.blogspot.se
Kram Kakan

Nett sa...

Så bra att du tar upp detta, jag tror säkert att många bakom bloggarna inte vet att vi andra inte kan kommentera. Jag stöter på detta ett flertal ggr och det känns tråkigt att inte få kommentera och ge feedback tillbaka. :)

Beppan sa...

Jag blir galen på alla verifieringar som ska göras för att man ska få kommentera. Borde räcka med moderering om man ska begränsa spamflödet....

Anonym sa...

Efter att jag läst alla kommentarerna här, så har jag öppnat möjligheten för anonyma kommentarer igen. Får helt enkelt strunta i de ovälkomna och hoppas att de hamnar i skräpposten.